12 martie 2013

Prezentare Echipe 2013 I

 
     Bine v-am regasit. In urmatoarele 4 postari (inclusiv aceasta) ma voi concentra pe echipele participante in sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Formula 1, facand o scurta analiza ce va acoperi mai multe puncte. Voi grupa aceste echipe dupa un anumit criteriu, si anume: locul in clasamentul constructorilor, pentru care consider eu ca se vor lupta, in sezonul ce sta sa inceapa. De asemenea, voi face si o predictie, in fiecare postare, incercand sa “ghicesc” care dintre echipele respective va ajunge mai sus in clasamentul general. Astfel voi grupa cele 11 echipe in cele 4 postari in care voi aborda aceasta tema, incepand, atipic, cu sfarsitul, in aceasta postare urmand sa vorbesc despre codasele clasamentului din 2012. Aceste doua echipe nu au reusit sa aude nici macar un singur punct in Formula 1, desi anul 2013 va marca pentru acestea cel de-al patrulea sezon in Campionatul Mondial. Odata cu desfiintarea HRT, monoposturile uneia dintre aceste doua echipe vor prelua supranumele de “sicane mobile”, cel mai probabil. Bineinteles, este vorba despre: Caterham si Marussia.
    
    Caterham F1 Team

Date  Generale
  
  Sezon de debut in F1: 2010
  Titluri Mondial la Piloti: 0
  Titluri Mondial la Constructori: 0
  Pozitie in 2012: 10
  Motorizare: Renault

MonopostCaterham CT03


    Noul monopost al celor de la Caterham este, intr-o buna masura o evolutie al celui din 2012, deloc surpinzator. Echipa de pe locul 10, in sezonul anterior, vine cu modificari putine, aproape deloc, la masinaria lor. Primele lucruri ce ies in evidenta sunt vopseaua de o nuanta diferita, partea frontala usor ajustata si o evacuare modificata, ce a ridicat controverse la inceputul testelor de iarna, mai apoi fiind interzisa. In rest, CT03-ul este doar un alt monopost.

Piloti
    
#20 Charles Pic – Tanarul pilot francez se afla la primul sau sezon pentru Caterham si la doar al doilea sau sezon in Formula 1. In sezonul anterior, acesta a pilotat pentru echipa rivala, Marussia. Performantele constante, precum si viteza rezonabila, prin comparatie cu mult mai experimentatul sau coleg, Timo Glock, i-au oferit sansa unui loc in Formula 1 si in acest an.

#21 Giedo van der Garde – Desi are deja 27 de ani, pilotul olandez este unul dintre cei 5 debutanti din Campionatul Mondial, in acest sezon. Dupa ce in 2012 a fost pilotul de teste al celor de la Caterham, pilotand in paralel in seria GP2, in 2013 va primi, in sfarsit, sansa de a pilota un monopost de Formula 1, din postura de pilot oficial.
  
    Marussia F1 Team

Date  Generale
  Sezon de debut in F1: 2010
  Titluri Mondial la Piloti: 0
  Titluri Mondial la Constructori: 0
  Pozitie in 2012: 11
  Motorizare: Cosworth

Monopost - Marussia MR02


    Al patrulea monopost al celor de la Marussia (incluzandu-le si pe cele sub titulatura Virgin) se anunta a fi un mare pas inainte, acesta fiind dezvoltat utilizand tehnologie pusa la dispozitie de cei de la McLaren. Totusi, MR02 pare, mai degaba, o involutie, decat o evolutie a predecesorului sau, MR01. Masinaria pare aproape plata, pe multe suprafete, aproape nefinisata chiar, in timp ce majoritatea zonelor sunt foarte simplu proiectate, probabil din lipsa fondurilor. Totusi, efortul celor de la Marussia este laudabil, MR02 fiind primul monopost construit de ei ce dispune de unitate KERS. De asemenea monopostul a fost lansat si cu o evacuare Coanda, inca in dezvoltare. Si, probabil cel mai important, MR02 si-a facut aparitia la toate cele 3 teste din iarna, trecand toate probele FIA la timp si fiind lansat la o data rezonabila, ce a permis cunoasterea si dezvoltarea monopostului, pana la prima etapa a sezonului.

Piloti
    
#22 Jules Bianchi – Bianchi este unul dintre debutantii de la care am mari asteptari. Membru al academiei Ferrari, pilot de teste Force India, in 2012, unde a putut acumula ceva kilometri la bordul unui monopost de Formula 1, Jules este un pilot ce promite mult si iata ca sansa lui a sosit, in sfarsit.

#23 Max Chilton – Tanarul britanic este, de asemenea, un debutant in Campionatul Mondial, pilot de teste pentru Marussia in sezonul anterior, concurand, in paralel, in seria GP2.

    Concluzie
    
    Cele doua echipe se vor lupta, cel mai probabil, pentru pozitia a 10-a, in acest sezon. Poate aceasta batalie pare o gluma, dar diferenta dintre ultimul si penultimul loc este una semnificativa, financiar vorbind, mai ales in perspectiva sezonului 2014, care se anunta a fi ceva mai costisitor, cel putin la inceput, datorita schimbarilor radicale de regulament.
    Nu este exclus nici ca, macar una, dintre aceste doua echipe sa obtina primul punct (cel putin) in Formula 1, profitand de posibilul dezinteres al unor echipe de mijlocul clasamentului, ce s-ar putea sa opteze pentru o focalizare prematura pe sezonul 2014.
    Eu cred ca echipa care va ocupa pozitia a 10-a in clasamentul constructorilor, in sezonul 2013, va fi Caterham, avand in vedere superioritatea lor tehnica si seriozitatea crescuta.
    Atat, pana data viitoare. Salutari!

TheSeeker
 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff