12 martie 2013

Prezentare Echipe 2013 II

 
    Salut! In aceasta noua postare voi continua ceea ce am inceput in cea anterioara, asa cum am promis. Astfel, voi aborda acum un alt grup de echipe, selectate dupa criteriul prezentat in prima parte. Echipele in cauza sunt de mijlocul clasamentului (de pluton, ar spune unii), astfel incat au posibilitati, dar si sanse, apropiate. Ca sa nu mai pierd timpul si sa nu mai umplu degeaba randurile, echipele despre care voi vorbi in aceasta  postare sunt: Scuderia Torro Rosso, Williams F1, Force India si Sauber F1.

    Sauber F1 Team

Date  Generale

  
  Sezon de debut in F1: 1993
  Titluri Mondial la Piloti: 0
  Titluri Mondial la Constructori: 0
  Pozitie in 2012: 6
  Motorizare: Ferrari

Monopost - Sauber C32




    Din nou, cei de la Sauber uimesc pe toata lumea cu noul lor monopost. La fel ca si Sauber-ul C31, C32 aduce modificari importante si sesizabile fata de predecesorul sau. Partea frontala redesenata, usor atipica si sidepod-urile (partile laterale cockpit-ului) foarte subtiri sunt elementele care bat la ochi cel mai mult, la noua masinarie a celor de la Sauber. Toate aceste modificari serioase ar trebui sa aduca un plus aerodinamic sesizabil, unui monopost al cauri predecesor (C31) a fost considerat cel mai bun la acest capitol (aerodinamica), in sezonul 2012. Cred ca toate aceste schimbari importante de la sezon la sezon, la monopostul lor, arata curaj si determinare din partea elvetenilor si cred ca sunt de luat in seama.

Piloti


#11 Nico Hülkenberg - Fostul pilot al celor de la Williams si Force India a impresionat in sezonul trecut prin consistenta rezultatelor sale, precum si prin viteza sa impresionanta, intr-un monopost nu atat de puternic, precum al marilor echipe, tinand piept pilotilor de McLaren, Ferrari sau Red Bull. Fost campion in GP2, Hulkenberg are, in sfarsit, la dispozitie un monopost demn de talentul si capacitatile sale si sper sa lase, din nou, o impresie buna in sezonul 2013.


#12 Esteban Gutiérrez - Mexicanul Gutiérrez completeaza lista pilotilor debutanti pentru sezonul 2013, primind o mare sansa de afirmare, dupa cei doi ani petrecuti ca si pilot de teste in cadrul aceleasi echipe. Campion in 2010 in seria GP3, Gutiérrez nu prea are experienta la volanul unui monopost de Formula 1, precum nu are nici performante uluitoare (in afara titlului de campion din GP3) in seriile suport. Sa speram ca cei de la Sauber stiu ce fac.


    Sahara Force India F1 Team



Date  Generale
  
  Sezon de debut in F1: 2008
  Titluri Mondial la Piloti: 0
  Titluri Mondial la Constructori: 0
  Pozitie in 2012: 7
  Motorizare: Mercedes-Benz

Monopost - Force India VJM06 




    Potrivit declaratiilor celor de la Force India, sub "invelisul" usor redesenat, noul monopost este schimbat radical fata de cel din sezonul anterior, in special ceea ce tine de suspensiile fata si spate, precum si de aerodinamica. VJM06 se doreste a fi mai consistent si mai usor de condus fata de predecesorul sau, un monopost satisfacator, as spune, care aproape le-a oferit o prima victorie celor de la Force India, in ultima etapa a sezonului 2012, atunci cand actualul pilot Sauber, Nico Hulkenberg, a pierdut sefia cursei pe final.

Piloti


#14 Paul di Resta - Scotianul di Resta este unul dintre favoritii mei personali in Formula 1. In sezonul sau de debut a bifat o serie de performante demne de un pilot adevarat, luandu-i fata lui Sutil, cu destule ocazii. In 2012, di Resta, s-a descurcat onorabil, facand o buna echipa cu mult mai experimentatul Hulkenberg, ajutand echipa sa ocupe pozitia a 7-a in clasamentul general. Fost campion in DTM, scotianul a patruns in Formula 1 pe o filiala neobisnuita, dar si-a demonstrat repede calitatile. Astept performante constante si, poate, un contract cu o echipa puternica pentru 2014.


#15 Adrian Sutil - Sutil este o aparitie surprinzatoare in paddock-ul Formulei 1, in acest sezon, dupa toate problemele legale pe care le-a avut germanul. Ramane de vazut daca experienta isi va spune cuvantul sau daca timpul petrecut in afara sportului si problemele intampinate l-au doborat pe Adrian Sutil.


    Williams F1 Team



Date  Generale
  
  Sezon de debut in F1: 1975 
  Titluri Mondial la Piloti: 7
  Titluri Mondial la Constructori: 9
  Pozitie in 2012: 8
  Motorizare: Renault

Monopost - Williams FW35




    Noul monopost Williams este, in mare parte, o varianta ajustata si usor cosmetizata a vechiului FW34. Se observa clar instalarea panoului ce acopera inestetica diferenta de nivel din partea frontala (controversata anul trecut), precum si absenta acelor "aripioare" din partea frontala si de deasupra cockpit-ului. Totusi, o evolutie a monopostului ce a adus prima victorie Williams dupa 8 ani, nu pare o idee asa de rea. Sa vedem cat de competitivi vor fi baietii lui Frank Williams in 2013.

Piloti


#16 Pastor Maldonado - Columbianul poate fi considerat deja un pilot cu o oarecare experienta si prestanta. Castigator de etapa, curajos, rapid si foarte agresiv, Maldonado este impiedicat in drumul sau spre performanta de temperament si lipsa de constanta. Toata lumea asteapta de la el evolutii mai consistente si mature in 2013, cu siguranta.


#17 Valtteri Bottas - Finlandezul Bottas este, probabil, debutantul de la care se asteapta cel mai mult in acest sezon. Valtteri la "impins" pe Bruno Senna de pe locul sau de la Williams, dupa ce brazilianul a bifat o serie de performante dezamagitoare. Finlandezul a fost preferat in locul nepotului legendarului Ayrton, fiind campionul din 2011 din GP3 si acumuland ceva experienta in cele 3 sezoane in care a fost pilotul de teste al celor de la Williams. Tanar si determinat, Bottas a fost comparat cu compatriotul sau, dublul campion mondial, "Finlandezul Zburator", Mika Hakkinen. Sincer, sunt foarte curios de ce anume este in stare acesta si il voi urmari cu atentie.


    Scuderia Torro Rosso



Date  Generale
  
  Sezon de debut in F1: 2006
  Titluri Mondial la Piloti: 0
  Titluri Mondial la Constructori: 0
  Pozitie in 2012: 9
  Motorizare: Ferrari

Monopost - Torro Rosso STR8


    Al optulea monopost construit de gruparea din Faenza este, dupa spusele acestora, mai mult decat o evolutie a celui din sezonul trecut, cu importante modificari aerodinamice, precum si la sistemul de suspensie. De asemenea, se pare ca STR8 are si un echilibru mult mai bun decat predecesorul sau si ofera multe posibilitati de dezvoltare. Cat de rapid va fi, ramane de vazut.

Piloti

#18 Jean-Éric Vergne - Aflat in fata celui de-al doilea sezon la Torro Rosso ( precum si in Formula 1), Vergne a impresionat sezonul trecut, per total, clasandu-se mai bine decat colegul sau ceva mai experimentat, Daniel Ricciardo, devenind primul pilot al echipei pentru sezonul 2013.

#19 Daniel Ricciardo - La fel ca si pentru colegul sau, pentru Ricciardo sezonul 2013 va fii cel de-al doilea alaturi de gruparea italiana, dar cel de-al treilea in Formula 1. Desi evolutia sa din 2012 a fost rezonabila, cele 10 puncte adunate de tanarul pilot australian nu s-au dovedit a fi suficiente si l-au adus pe acesta in pozitia secunda la Torro Rosso.

    Concluzie

    Dupa parerea mea, aceste patru echipe se vor lupta pentru locul al 6-lea, in anul 2013. De asemenea, cred ca Sauber va fi echipa ce se va clasa cel mai sus dintre acestea, din nou, gruparea elvetiana avand avantajul unui monopost rapid si fiabil si a unei echipe increzatoare si bine pregatite, desi cuplul de piloti nu este sudat (inca) si pot aparea probleme de comunicare in cadrul echipei. 
    Pana data viitoare, numai bine!

TheSeeker

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff