13 martie 2013

Prezentare Echipe 2013 III

 
    Inca o zi, inca o postare. Asa cum mi-am propus, voi dedica o noua postare prezentarii echipelor combatante din sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Formula 1. De aceasta data voi aborda doar doua echipe. Acestea sunt principalele rivale pentru top 3-ul Formulei 1, din ultimii ani (Red Bull, Ferrari, McLaren). Una este foarte bogata, dar cu performante dezamagitoare, alta se descurca cum poate din punct de vedere financiar, dar reuseste sa depaseasca asteptarile, in ceea ce priveste performantele. Dupa cum probabil v-ati dat seama deja, este vorba despre: Lotus si Mercedes.

    Lotus F1 Team



Date  Generale
  
  Sezon de debut in F1: 1981 (Sub forma echipei Toleman Motorsport; continua sub titulaturile de Benetton si mai apoi Renault, pana la preluarea echipei de catre grupul Lotus, in 2012)
  Titluri Mondial la Piloti: 2 
  Titluri Mondial la Constructori: 2
  Pozitie in 2012: 4
  Motorizare: Renault

Monopost - Lotus E21




    Primul monopost lansat anul acesta, Lotus-ul E21 este un exemplu de dezvoltare si perfectionare, britanicii incercand sa "construiasca" pe baza Lotus-ului E20 si a performantelor impresionante ale acestuia (avand in vedere asteptarile). Astfel, noul monopost Lotus este, intr-o buna masura, o evolutie a predecesorului sau. Totusi, anul acesta, cei de la Lotus vor beneficia de sistemul inovator testat intens anul trecut, dar fara a putea oferi beneficii pe sfarsitul de sezon, tehnologia nefiind rafinata la acel moment. Este vorba, bineinteles, de sistemul "pasive DRS" (sau "DDRS" sau "Turbo DRS" sau "F-Duct", asa cum l-au numit chiar cei din cadrul echipei). Pe foarte scurt, acest sistem este format din niste gauri de admisie (deasupra capului pilotului; se observa in fotografiile frontale) prin care aerul, odata intrat, este directionat printr-un sistem de tuburi spre aripa spate, unde provoaca un fel "stalling" al acesteia, pe sectiunile de mare viteza, crescand viteza maxima potentiala cu cativa km/h, fara sa fie necesara activarea sistemului DRS (in acest aspect constand marele avantaj al noului sistem Lotus). Totusi, trebuie retinut ca acest sistem nu are de-a face cu sistemul DDRS (Double DRS) al celor de la Mercedes (care nu s-a dovedit a fi chiar asa un mare avantaj), acela fiind interzis, pentru sezonul 2013. De asemenea, cel de-al 21-lea monopost produs de fabrica din Enstone se anunta a dispune si de noua evacuare Coanda a celor de la Lotus, evacuare ce foloseste efectul Coanda pentru a directiona convenabil (si regulamentar) gazele evacuate. Per total, sunt nerabdator sa vad in actiune aceasta masinarie incredibila. Sper ca E21-ul sa nu dezamageasca.

Piloti


#7 Kimi Räikkönen - Campionul Mondial din 2007 a decis sa mai ramana (cel putin) inca un sezon alaturi de Lotus F1, echipa alaturi de care Kimi a revenit in Formula 1, dupa o pauza de 2 ani, castingand si o etapa alaturi de gruparea britanica. De asemenea, finlandezul pare complet schimbat fara de imaginea pe care a lasat-o la plecarea sa din Formula 1, la finalul sezonului 2009, intrucat fostul pilot Ferrari nu mai pare sa aiba o atitudine nepasatoare fata de orice, pastrandu-si totusi caracterul definitoriu pentru care este cunoscut si adorat. Mai mult, experienta si inteligenta sa incep sa iasa la iveala, Räikkönen devenind un pilot sigur si consistent. In sezonul 2012, Kimi a doborat recordul pentru cele mai multe curse terminate in puncte, cu 19/20 de curse in care a adus cel putin un punct acasa, terminand toate cele 20 de curse...0 abandonuri, de orice natura, lucru la care putina lume se astepta. Cu toate acestea, Kimi nu si-a pierdut umorul ce l-a consacrat, precum nu si-a pierdut nici viteza si stilul de condus agresiv, dar fabulos. Räikkönen a fost protagonistul celor mai spectaculoase si fascinante batalii din sezonul 2012, printre care, favoritele mele, luptele cu vechiul sau inamic, Michael Schumacher (la Spa si Interlagos, in special). Kimi Räikkönen a fost, este si va fi, o persoanalitate speciala a Formulei 1 si pilotul meu preferat (all-times).


#8 Romain Grosjean - Un pilot rapid si precis, Grosjean a fost catalogat drept un lunatic, pe buna dreptate, din cauza celor parca prea multe incidente in care a fost implicat sau pe care le-a provocat in sezonul 2012. Grosjean a pierdut pozitii, iar mai apoi curse datorita lipsei sale de control, dupa care a decis, cel mai probabil, soarta titlului mondial anul trecut, fiind aproape sa provoace o drama de proportii cand monopostul sau a trecut milimetric peste capul spaniolului Fernando Alonso, eliminand-ul pe acesta din cursa de la Spa-Francorchamps, inca dinainte de primul viraj. Sper ca in acest nou sezon sa isi poata conduce el monopostul, nu vice-versa.


    Mercedes AMG Petronas



Date  Generale
  
  Sezon de debut in F1: 2010 (Prima echipa de uzina a celor de la Mercedes in F1 din 1955)
  Titluri Mondial la Piloti: 0
  Titluri Mondial la Constructori: 0
  Pozitie in 2012: 5
  Motorizare: Mercedes-Benz

Monopost - Mercedes F1W04




    Daca monopostul de anul trecut parea ciudat, putem spune ca anul acesta designerii de la Mercedes si-au facut de cap cu plansa de desen pentru a obtine asa ceva. Vazuta din profil sau de sus, partea frontala este greu de descris, avand o forma curioasa si atipica. Tehnic vorbind, monopostul este o evolutie a predecesorului sau, la fel ca majoritatea monoposturilor din 2013. Totusi, ca si cum nu ar fi fost destul de urmariti de nesansa in sezonul trecut, nemtiilor le-a fost interzis sistemul inovator, DDRS, in timp ce britanicilor de la Lotus le este permis sa foloseasca in voie noul lor sistem, asemanator, dar diferit in punctele cruciale (cele ce il fac regulamentar, evident). Cu toate astea, F1W04 a impresionat pe finalul testelor din iarna, desi rezultatele obtinute in teste sunt de foarte putine ori relevante.

Piloti


#9 Lewis Hamilton - Dupa o intreaga cariera alaturi de cei de la McLaren, timpul unei schimbari majore a sosit, in sfarsit, pentru Lewis, britanicul alegand un transfer la tanara echipa a nemtilor de la Mercedes, urmarind popularitate si castiguri financiare, mai degraba, decat glorie si faima prin performanta. Campionul Mondial din 2008 a fost intr-o forma de invidiat in sezonul 2012, desi a terminat doar pe locul 4, la general, fiind incurcat de extrema lipsa de fiabilitate a monopostului McLaren (nimic neobisnuit pentru ei, de altfel).


#10 Nico Rosberg - Germanul a reusit sezonul trecut sa devina unul dintre cei 7 castigatori diferiti, in primele 7 curse din 2012, castigand pentru prima data in cariera si aducand prima victorie a unei echipe de uzina Mercedes dupa 57 de ani, de cand legendarul Juan Manuel Fangio reusea sa aduca ultima victorie a "Sagetilor argintii" in Formula 1. Desi victoria din China a fost una dominanta, aceasta a fost urmata doar de inca un podium in Marele Premiul al Statului Monaco, Rosberg si Mercedes nefiind capabili sa materializele aceasta victorie de etapa, nici macar intr-un loc 4 la constructori.


    Concluzie


    In opinia mea, aceste doua echipe vor fi apropiate una de cealta si in sezonul 2013, avand sansa de a se clasa undeva de la locul 1 la locurile 4-5. Cel mai probabil nu vor intra in acel top 3 anul acesta (cel putin), dar exista o oarecare posibiliate ca una dintre aceste echipe sa trimita unul dintre gigantii Formulei 1 in afara top-ului 3. Dintre acestea doua, cred ca cei de la Lotus se va clasa cel mai sus, in timp ce nemtii de la Mercedes se vor zbate, in continuare, in cautarea ritmulul si a consistentei. Cu siguranta, va fi o batalie foarte interesanta intre aceste doua echipe spectaculoase. 



TheSeeker
 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff