14 martie 2013

Prezentare Echipe 2013 IV

Niciun comentariu :
 
    Iata ca am ajuns si la ultima postare din aceasta serie de 4. In sfarsit, ajungem la echipele pe care (banuiesc ca) toate lumea le astepta. Ultimele trei echipe ce urmeaza sa fie prezentate sunt o adevarata elita a Campionatului Mondial. Cei mai buni dintre cei mai buni, mai bogati si mai puternici din motorsport. Doua dintre acestea sunt echipe cu traditie si istorie bogata in Formula 1, ce au fost subordonate, in ultimele 3 sezoane de o a treia echipa, tanara, dar bogata si ambitioasa, sponsorizata de o companie gigant. Fara alte introduceri, in ultima postare va fac cunostinta cu: Red Bull, Ferrari si McLaren.


    Infiniti Red Bull Racing


Date  Generale

  
  Sezon de debut in F1: 2005
  Titluri Mondial la Piloti: 3
  Titluri Mondial la Constructori: 3
  Pozitie in 2012: 1
  Motorizare: Renault

    Campioana ultimilor 3 ani, atat la piloti, cat si la constructori; aceasta este cea mai buna descriere pentru gruparea austriaca care a dominat Formula 1 din 2010 incoace, sufland titlul celor de la Ferrari, mai intai, apoi castigand dominant titlul in 2011, pentru a reveni pe final in 2012. "Oare cat va mai castiga Red Bull?" este cu siguranta o intrebare pe care si-o pune orice fan al Formulei 1, in acest moment. Sa fie oare sezonul 2013 sfarsitul erei Red Bull, sau va insemna 2013 pentru austrieci inca un trofeu in vitrina? Presupun ca vom afla in curand raspunsul, cel putin partial.


Monopost - Red Bull RB9




    Noua creatie a lui Adrian Newey este, intr-o buna masura, o (alta) evolutie a predecesorului sau, RB8. Designer-ul britanic marturiseste ca majoritatea resurselor destinate pentru RB9 anul trecut au fost mutate spre a aduce un aport dezvoltarii monopostului din 2012, facand posibila castigarea titlului la piloti de catre Sebastian Vettel si a titlului la constructori de catre RBR. Astfel, noul sasiu Red Bull difera foarte putin fata de vechiul monopost, existand posibilitatea ca RBR sa fie chiar putin in urma rivalilor, in acest moment. Dar s-a mai zis asta despre ei si iata ca au dovedit contrariul, asa ca nu ar fi bine sa ne grabim sa tragem concluzii, zic eu.


Piloti


#1 Sebastian Vettel - Campionul Mondial in exercitiu, germanul este de asemenea cel mai tanar triplu Campion Mondial din istorie, spulberand vechiul record al legendarului Michael Schumacher, "furand" acest titlu chiar de sub nasul rivalului sau, Fernando Alonso. Faptul ca aceste titluri mondial sunt si consecutive, arata abilitatile incredibile, dar si conjunctura extrem de favorabila de care a dispus. Personal, imi este antipatic. Nu mi se pare ca se ridica intr-adevar la nivelul la care se afla, cum nici nu cred ca poate gestiona un monopost slab in felul in care a facut-o, spre exemplu, Alonso. Dar, parerea mea nu inseamna atat de mult, iar Vettel este totusi un pilot talentat si un triplu Campion Mondial, indiferent de ceea ce zic eu.


#2 Mark Webber - Australianul Webber este un adevarat exemplu pentru pilotii tineri, in ceea ce priveste conduita si comportamentul unui sportiv de clasa. Tacut si retinut, Webber radiaza intodeauna incredere si impune respect, fiind un adevarat gentleman, atat pe circuit, cat si in afara lui. Desi este considerat secundul mult mai tanarului sau coleg, experimentatul Webber refuza sa se incline in fata ordinelor de echipa si isi apara sansele cinstit.


    Scuderia Ferrari



Date  Generale
  
  Sezon de debut in F1: 1950
  Titluri Mondial la Piloti: 15
  Titluri Mondial la Constructori: 16
  Pozitie in 2012: 2
  Motorizare: Ferrari


    Scuderia Ferrari este un nume ce rasuna puternic in istoria motorsportului. Fiind singura echipa ce a luat parte la absolut toate editiile Campionatului Mondial, Scuderia de la Maranello este de asemenea cea mai titrata echipa din istoria sportului, la ambele capitole, Titluri Mondiale la Piloti, precum si la Constructori. Insa, Ferrari inseamna mai mult decat un nume prafuit dintr-o carte de istorie a sportului, italienii fiind la fel de activi ca intodeauna, atat in motorsport, precum si pe piata automobilelor supersport de strada. Cunoscand gloria suprema alaturi de un dream-team alcatuit din geniul plilotajului, Michael Schumacher, geniul management-ului, Ross Brawn si geniul design-ului, Rory Byrne, in primii ani ai mileniului III, Ferrari cauta din nou formula castigatoare, pentru ca, sub indrumarea conquistador-ului Fernando Alonso, sa aduca un nou titlu la Maranello, primul la Constructori din 2008 si primul la Piloti de la cel al finlandezului Räikkönen din 2007.


Monopost - Ferrari F138





    F138-ul ar trebui sa fie ceea ce F2012 nu a fost niciodata, o bestie maniaca ce inghite asfalt si monoposturi cu nume de energizante, un monstru ce scuipa flacari adulmecand victoria, in drumul sau spre Titlul Mondial la Constructori si Piloti, in sezonul 2013. Cu doar cateva ajustari (foarte importante, totusi) fata de F2012 de la sfarsitul sezonului trecut, F138-ul este o cu totul alta masinarie fata de predecesorul sau, in acelasi moment al anului trecut. Un monopost gresit din start, din cauza unor erori ale tunelului aerodinamic, aparent, F2012 a fost o mare povara pe umerii spanilului Alonso. Sa speram ca noul monopost este, cel putin, egal in performante, cu cel al rivalilor Scuderiei. De restul se ocupa Alonso.


Piloti


#3 Fernando Alonso - Dublu Campion Mondial, lider desavarsit si pilot de exceptie. Doar asa il pot descrie pe spaniolul Scuderiei, pilot ce mi se pare cel mai bun, la ora actuala, in Formula 1. Sezonul trecut a reusit sa care in spate toate problemele italienilor: un F2012 defectuos, o lipsa acuta de performanta si un Felipe Massa dezastruos. Cu toate acestea, Alonso a reusit sa motiveze pe toata lumea in a face o treaba de exceptie, permitandu-i acestuia sa duca lupta pentru Titlul Mondial pana in ultima etapa, de pe Interlagos, unde a pierdut sansa de a deveni triplu Campion Mondial, in fata germanului Vettel, la doar 3 puncte diferenta. Va ramane in istoria motorsportului ca un erou ce s-a luptat pana la capat, dintr-o pozitie nefavorabila, indiferent de ceea ce realizeaza mai departe.


#4 Felipe Massa - Mare mi-a fost surpinderea cand am auzit ca Massa a fost pastrat pentru inca un sezon, Ferrari neducand lipsa de optiunui (elementar, cine nu ar vrea sa vina la Ferrari?). Totusi, ceva i-a impulsionat pe italieni sa il pastreze pe Felipe inca un sezon (cel putin). Cel mai probabil, rezultatele pozitive din ultimele curse ale sezonului 2012, dedicatia sa fata de echipa si suportul aratat de anumiti tifosi (fani Ferrari), l-au salvat pe Massa. Sper doar sa il poata sustine pe Alonso in lupta sa pentru Titlul Mondial in 2013 si sa aduca puncte importante Scuderiei.


    Vodafone McLaren Mercedes 



Date  Generale
  
  Sezon de debut in F1: 1966
  Titluri Mondial la Piloti: 12
  Titluri Mondial la Constructori: 8
  Pozitie in 2012: 3
  Motorizare: Mercedes-Benz


    Raportul dintre Titlurile Mondial la Piloti si Titlurile Mondial la Constructori ne arata ca britanicii au avut, de-a lungul timpului mai multi piloti de exceptie, decat monoposturi performante. De la insusi fondatorul echipei, legendarul Bruce McLaren, la Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, pana la Mikka Hakinen, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Lewis Hamilton si Jenson Button, istoria celor de la McLaren este o carte de vizita pentru multi dintre marii campioni ai sportului. Este a doua cea mai titrata echipa din istoria Formulei 1 si tot a doua cea mai veche echipa, dupa Scuderia Ferrari. Sa vedem daca este doar istoria de ei sau mai au, inca, un cuvant de spus in motorsport.


Monopost - McLaren MP4-28





    Nu doar numele noului sasiu al britanicilor este asemanator cu predecesorul sau, precum si aspectul. Foarte greu de deosebit de MP4-27, atat dupa nume, cat si dupa aparenta, MP4-28 difera destul de mult in "interior" fara de vechiul monopost McLaren, acesta prezentand imbunatatiri aerodinamice (laterale mai subtiri), sistem de suspensie revizuit (o noua configuratie pull-road, pe fata si pe spate, asemanatoare cu cea de la Ferrari), precum si modificari la centrul de greutate al monopostului. Astfel, desi pare surpinzator, noul McLaren este, probabil, cel mai deosebit monopost fata de predecesorul sau. Cine nu se mai astepta la asta? Eu cu siguranta nu.


Piloti


#5 Jenson Button - Inca un sezon la McLaren, pentru britanicul Button, Campionul Mondial din 2009, ultimul dinaintea titlurilor consecutive ale lui Sebastian Vettel. Un piltot constant, retinut si un adevarat gentleman, la randul sau (cum il laudam ceva mai sus si pe Mark Webber), Button pare departe de a fi un vitezoman. Totusi, Jenson se foloseste de inteligenta si tehnica pentru a castiga curse si pole-uri, uneori intr-o maniera domnianta. Pentru eleganta si felul sa special de a fi, Button este unul dintre pilotii pe care ii respect cel mai mult, din grila actuala si cred ca are sanse solide la titlul din 2013, daca ii este oferit un monopost pe masura talentului si pregatirii sale.


#6 Sergio Perez - Mutarea mexicanului la McLaren a fost una dintre marile povesti ale verii, Perez fiind asteptat la Ferrari, initial, lucru ce nu s-a materializat (inca). Astept cu nerabdare sa il vad la treaba pe "nebunul" Perez, din nou, de data aceasta dintr-o pozitie mai pe maura lui, la una dintre echipele de top. Daca isi pastreaza forma ce l-a consacrat, Sergio pate deveni un mare pilot al Formulei 1. Fiind deja foarte rapid, agresiv, dar si consistent, Perez pare sa aiba toate ingredientele unui mare pilot, acum avand la dispozitie si un monopost, probabil, foarte bun. Sa il vedem de ce este in stare cu adevarat!


    Concluzie


     Cu siguranta, nici una dintre aceste echipe de top nu tinteste mai jos de locul 1, in Clasamentul Constructorilor, si nici una nu va lasa armele jos, pana in ultima etapa. Sper (si probabil nu sunt singurul), la o lupta frumoasa si incitanta pentru ravnitul titlu de Campion Mondial, iar la sfarsit cel mai merituos sa fie incoronat Campion Mondial si sa intre in paginile de istorie ca un adevarat "cavaler al riscului", maniac al vitezei, erou pentru milioane de fani de pe 4 continente. Intuiesc si sper ca acesta este anul Scuderiei Ferrari si al lui Fernando Alonso. Sa inceapa spectacolul! Sau, Cum ar spune Antal Putinica (Digi Sport), "Salve si mii de ture!". 



TheSeeker








Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff