Cursa a inceput furibund, poleman-ul Sebastian Vettel luandu-si repede distanta, in timp ce colegul sau pleaca prost din grila si pierde multe pozitii. De aceasta situatie profita pilotii Scuderiei de la Maranello, Felipe Massa si Fernando Alonso, ocupand imediat pozitiile 2 si 3. Räikkönen ii i-a si el fata lui Hamilton si urca pe pozitia a 4-a, delimitand plutonul fruntas. Primele cateva tururi ne-au dat o senzatie de déjà-vu, cu un Vettel dominant, plecat din pole ce se indreapta spre o noua victorie impecabila, pana cand brazilianul Massa incepe sa puna presiune pe german si devine lider, cand Vettel intra pentru primul schimb de pneuri. In acest timp Räikkönen urmareste calm si atent grupul format de pilotii Ferrari, asteptand momentul oportun. O noua surpriza se iveste, in momentul in care Adrian Sutil, revenit la Force India dupa o absenta de un an, reuseste sa isi conserve foarte bine trenul de pneuri si ramane pe circuit dupa ce toate lumea a trecut, cel putin o data, pe la boxe. Chiar si dupa primul schimb, Sutil reuseste sa iasa in fata lui Vettel si Massa si sa ramana acolo, in timp ce, putin mai in fata, grupul Mercedes AMG preia conducerea, cu Hamilton si Rosberg avand un ritm decent de cursa. Insa acest lucru nu dureaza foarte mult, Rosberg abandonand, iar Hamilton chinuindu-se cu guma medie Pirelli. O greseala de strategie din partea celor de la Force India, combinata cu o gandire exceptionala a tehnicienilor Ferrari si Lotus, il fac pe Sutil sa piarda conducerea cursei si sansele la (macar) un podium, dupa cea de-a doua sa intrare la boxe. Astfel, Sutil este depasit succesiv, foarte usor de catre Räikkönen, Alonso, Massa si Vettel, ajungand, in cele din urma, pe locul 7. In acest timp, cei din spatele finlandezului de la Lotus F1 incep sa realizeze ca acesta nu va mai intra inca o data pentru un schimb de pneuri, ci va ramane pe acele gume pana la sfarsitul cursei. Mai mult, Kimi reuseste sa si impuna ritmul plutonului fruntas, punand intre el si Alonso o diferenta comoda de 6-7 secunde, lucru ce i-a permis sa treaca relaxat linia de finish, obtinand prima victorie din acest sezon si cea de-a doua de la revenirea in Formula 1, pentru Lotus F1. Ferrari lideri la Constructori, Räikkönen primul in clasamentul Pilotilor, in acest nou sezon. Red Bull surclasata de adversari in cursa, in ciuda ritmului excelent din calificari. Mercedes AMG dovedeste lipsa de fiabilitate, in timp ce McLaren este in cadere libera, noul MP4-28 dovedindu-se a fi un cosmar pentru britanici. Aceasta a fost povestea Marelui Premiu al Australiei 2013.
Ne reauzim curand cu noi date despre cursa de saptamana viitoare, din Malaezia. Pana atunci, va invit sa raspundeti la sondajul ce il gasiti in bara din dreapta postarii, iar daca v-a placut, dati mai departe. Multumesc pentru atentie, toate cele bune!
TheSeeker
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu