27 martie 2013

Situatia dupa primele doua etape din 2013 I

 
    Primele doua etape din sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Formula 1 au trecut aproape pe nesimtite, iar aceasta scurta pauza pana la etapa cu numarul 3, cea din China, ne permite sa analizam putin situatia din clasamente, in aceasta faza incipienta a sezonului. Astfel, propun sa aruncam un ochi (sau doi) peste Clasamentul Constructorilor si cel al Pilotilor:

Clasamentul Constructorilor


Pozitie     Constructor                                              Puncte

 1.          Red Bull Racing - Renault                              66


 2.          Lotus - Renault                                                 40


 3.          Ferrari                                                              40

 4.          Mercedes                                                           37

 5.          Force India - Mercedes                                   10

 6.          Sauber  - Ferrari                                               4

 7.          McLaren - Mercedes                                        4

 8.          Scuderia Torro Rosso - Ferrari                       1

 9.          Williams - Renault                                             0

10.         Marussia - Cosworth                                         0

11.         Caterham - Renault                                           0 
  
    Cateva diferente putem observa imediat, intre clasarea actuala a echipelor si clasarea acestora la sfarsitul sezonului anterior. Din start, se observa pasa foarte proasta in care se afla cei de la McLaren. Desi au incheiat pe pozitia a 3-a sezonul 2012, cu 7 victorii de etapa, britanicii au reusit sa adune doar 4 puncte, momentan, cu 62 mai putin decat liderii, Red Bull Racing. Cu siguranta, gruparea din Woking trebuie sa isi gandeasca atent urmatoarea miscare, ori acest sezon se poate transforma intr-unul de cosmar pentru Jenson Button si Sergio Perez, cei doi adunand, impreuna, mai putine puncte decat cele 6 ale lui Adrian Sutil, pilotul Force India, revenit dupa un an de absenta. 
    Red Bull ne arata ca noul monopost, RB9 este o evolutie de succes al predecesorului sau, RB8, masinarie ce a adus ambele titluri din 2012, in vitrina austriecilor. 
    Lotus este echipa ce pare mult mai puternica si mai periculoasa ca oricand, in opinia mea, profitand de nesansa lui Alonso pentru a ocupa pozitia secunda in Clasamentul Constructorilor, sufland in ceafa campionilor de la Red Bull.
    Clasamentul nu pare a fi corect cu cei de la Ferrari, italienii avand acum un monopost ce performeaza inca de la inceput de sezon si doi piloti pe care se pot baza, Massa nemaifiind "mana moarta", asa cum a fost in sezoanele anterioare. Astfel, Scuderia are toate conditiile si motivele sa lupte de la egal la egal cu Red Bull, Lotus si Mercedes, pentru titlul la Constructori, in sezonul 2013, titlu ce l-a obtinut ultima oara in 2008. Totusi, greselile de strategie si lipsa de concentrare par a lovi gruparea italiana, Alonso ratand sansa de a deveni lider la general, dupa o decizie gresita, ce a provocat abandonul spaniolului din Marele Premiu al Malaeziei, weekend-ul trecut. 
    Mercedes da semene ca ar fi intrat in ritmul echipelor fruntase, punand presiune pe Red Bull, Lotus si Ferrari, nemtii reusind un inceput de sezon foarte bun, beneficiind, in sfarsit, de un monopost performant si fiabil, mult dorit de Ross Brawn si echipa germana. 
    De la locul 5 in jos, situatia este cam aceeasi ca la sfarsitul sezonului trecut (cu exceptia locului 7, ocupat de McLaren), Sauber si Force India luptandu-se pentru suprematie la jumatatea clasamentului, in timp ce Torro Rosso si Williams risca sa fie depasite de codasele Marussia si Caterham. Marussia surprinde prin surclasarea rivalilor britanici, profitand de talentul tanarului Bianchi si de un monopost superior predecesorilor sai, in timp ce Williams se afla pe o panta descendenta clara, clasandu-se sub Scuderia din Faenza (Torro Rosso), fara nici un punct obtinut in primele doua etape ale noului sezon.
    In cazul in care McLaren nu revine, in timp util, la un ritm apropiat de cel al echipelor fruntase (lucru destul de posibil, avand in vedere situatia actuala), va fi foarte interesanta lupta pentru pozitia a 5-a ce se va petrece, aproape sigur, intre Sauber si Force India, ambele echipe avand o oportunitate rara, de a se clasa intre primele 5 echipe, liderii fiind ocupati cu lupta lor pentru Titlul Mondial, iar echipele de sub acestea neavand forta necesara (cred eu) pentru a reprezenta o provocare pe masura celor doua grupari. Desi elvetienii, aflati la cel de-al 10-lea sezon in Formula 1, nu sunt straini de performanta, Force India se vede in fata unui sezon foarte important si a unei oportunitati nemaiintalnite, pana acum. De asemenea, in cazul in care cei de la McLaren isi revin, dar foarte tarziu in sezon, este posibil ca avansul luat de rivali sa fie foarte mare deja, britanicii putand fii pusi in situatia de a se multumi cu un rusions (pentru ei) loc 6 sau 7 , la Constructori.
    Un ultim lucru cred ca putem deduce din aspectul Clasamentului Constructorilor, pana la acest moment, ci anume: motorizarea are o influenta destul de mica in Formula 1 moderna. Este tristul adevar pentru constructori renumiti, precum Ferrari, aerodinamica si diverse alte aspecte legate de apasare la sol, tractiune, aderenta, etc. luand locul motorizarii, in pozitia de factor decisiv, doar fiabilitatea motorului, facand uneori diferenta. Bineinteles, acest fenomen nu este unul nou, dar in ultimii ani (parca) se resimte mult mai puternic, echipe motorizate de Renault (spre exemplu) ocupand prima si ultima pozitie (Red Bull si, respectiv, Caterham), in timp ce unica echipa motorizata de Cosworth in 2013 (Marussia, evident), se vede in fata unui sezon ce poate deveni cel mai de succes, din scurta si tumultoasa istorie a echipei, desi motoarele Cosworth si-au castigat un renume prost, in Formula 1. Cu putina sansa, cred ca rusii ar putea chiar sa obtina acel mult dorit prim punct, in Formula 1, inaintea rivalilor britanici de la Caterham. 
    
    Cam atat pentru astazi, data viitoare urmand sa fac o analiza a Clasamentului Pilotilor, pana in acest punct al sezonului; o ocazie numai buna sa discutam despre progresul lui Räikkönen, revenirea (in forma) a lui Hamilton, "renasterea braziliana" din cadrul Scuderiei Ferrari, precum si relatia triplului Campion Mondial cu echipa RBR. Pe curand!

TheSeeker



 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff