14 aprilie 2013

Alonso castigatorul unei curse spectaculoase in China!

 

    Etapa din China aduce prima victorie a sezonului pentru spaniolul Scuderiei Ferrari, Fernando Alonso, dupa o Cursa neasteptat de incitanta, devenind al treilea castigator diferit din 2013. Plecat de pe pozitia a treia din grila, Alonso castiga imediat o pozitie, profitand de startul foarte slab al lui Kimi Räikkönen, fiind urmat de coechipierul sau, Felipe Massa. Poleman-ul Lewis Hamilton incepe promitator cursa, nereusind totusi sa se desprinda de urmaritorii sai. Astfel, inca din primele tururi, se contureaza un grup compact, format din 4 piloti: Hamilton, Alonso, Massa si Räikkönen. In turul 5, insa, Alonso efectueaza o depasire cruciala asupra pilotului Mercedes, fiind imediat urmat de celalalt ferrarist, spre a oferi Scuderiei conducerea Marelui Premiu al Chinei cu ambele monoposturi.
    Calificandu-se initial pe pozitia a 14-a, Mark Webber este descalificat pentu ca nu a putut oferi mostra obligatorie de combustibil la finalul calificarilor si porneste de pe linia boxelor. Dupa doar un tur de circuit revine la boxe si schimba pneurile soft cu cele medii, mergand pe o strategie extrema in incercarea sa de a termina in puncte, macar. 
    Pneurile soft se dovedesc repede a fi o alegere neinspirata din partea celor de la Pirelli, toti cei plecati pe specificatia optionala intrand sa schimbe cu pneurile medii, dupa doar 5-6 tururi parcurse (primii 7, au mai parcurs 3 tururi in Q3, cu aceleasi pneuri). Alonso si Hamilton intra la boxe in acelasi timp si ies in aceeasi formatie, avansand treptat prin pluton, in timp ce Kimi Räikkönen se zbate in spatele lui Sergio Perez. La o incercare de depasire, finlandezul este blocat foarte ferm (si cam la limita regulamentului) de catre pilotul McLaren, suferind o avarie la partea frontala a monpostului. Cu toate acestea, Räikkönen avanseaza aproape nestanjenit, apropiindu-se vertiginos de Lewis Hamilton, care a ca pierdut contactul cu monopostul lui Alonso. Profitand de intrarile la boxe ale celor plecati din grila pe pneuri soft, Nico Hulkenberg preia conducerea Cursei, urmat indeaproape de Sebastian Vettel, care insa nu il depaseste pe compatriotul sau, asteptand calm si tactic intrarea la boxe, moment in care schimbul rapid de pneuri va transa decisiv acest duel germanic. Incetinit de traficul de la jumatatea plutonului, Felipe Massa se afla acum cu mult in spatele grupului din care facea parte initial, pierzand definitiv contactul cu liderii. 
    Dupa aproximativ 15 tururi, noi probleme apar pentru Mark Webber, acesta intrand la boxe dupa un incident (de care se face vinovat australianul) cu Jean-Éric Vergne, mai apoi fiind rechemat la boxe si avertizat sa parcugra acel tur la viteza foarte mica. La scurt timp dupa acest comunicat, in virajul 14, de monopostul RB9 a lui Webber se desprinde roata (intreaga roata) stanga spate, cauzand inevitabil abandonul australianului si avertizare de steag galben, pe acea portiune (una foarte buna pentru depasiri, aflandu-se la finalul zonei DRS). Sub steag galben, 8 piloti au folosit sistemul DRS, urmand ca acest lucru sa fie analizat dupa Cursa, pentru a se stabili daca a reprezentat sau nu o incalcare a regulamentului. In cele din urma, se pare ca nici un fel de masura nu va fi luata impotriva acestora. 
    In stilul conservator ce l-a consacrat, Jenson Button reuseste sa ramana pe circuit cu trenul initial de pneuri (medii, bineinteles) pentru 23 de tururi, conducand Cursa pentru cateva tururi. Prin comparatie, colegul britanicului, Sergio Perez, schimba pneurile a doua oara, un tur mai tarziu (turul 24). O a doua intrare la boxe, in turul 49, ii va permite lui Button sa se claseze pe pozitia a cincea, desi a plecat din grila doar de pe locul 8. In schimb, Perez nu reuseste sa adune nici macar un punct, dupa etapa din China, terminand Cursa pe 11. Un accident provocat de Esteban Gutierrez il scoate din Cursa pe debutantul de la Sauber, fortand si abandonul lui Adrian Sutil, mexicanul distrugand aripa spate a monopostului Force India. 
    Tur dupa tur, Alonso goneste tot mai repede spre victorie, aratand ritmul fenomenal de cursa al F138-ului. Hamilton si Räikkönen, lasati in urma de spaniolul Scuderiei, se angajeaza intr-o lupta intensa pentru pozitia a doua, castigata stategic de finlandez. Intre timp, Sebastian Vettel, plecat de pe locul 9, ajunge pe locul 2 (doar temporar) datorita strategiei bine gandite de echipa RBR si ritmului impresionant al triplului Campion Mondial. Dupa ce intra pentru a treia oara la boxe, in turul 51, obligat sa "incalte" si pneurile soft, Vettel revine in fata lui Jenson Button, pe pozitia a patra si incepe sa atace furibund pozitia lui Lewis Hamilton (care se afla pe locul al treilea), recuperand o diferenta de aproximativ 13 secunde fata de britanic, intr-un interval foarte scurt. Vettel isi planuieste atent atacul decisiv, insa o mica imprecizie in virajul 12 al ultimului tur il priveaza pe german de ultima treapta a podiumului, pozitie binemeritata si castigata corect de Lewis Hamilton. Astfel Fernando Alonso inscrie prima victorie a sezonului pentru Scuderia Ferrari, in timp ce Räikkönen continua sa afiseze aceeasi constanta inspaimantatoare ca si pana acum. Vettel il urmeaza indeaproape pe Hamilton, iar Button completeaza topul primilor 5. Massa termina doar pe 6, dar aduna puncte pretioase pentru Ferrari, in timp ce Ricciardo impresioneaza, obtinand un loc 7 binemeritat. Paul di Resta termina in fata lui Romain Grosjean, iar Nico Hulkenberg "fura" ultimul punct de sub nasul lui Sergio Perez, urmat de Vergne. Cei doi piloti Williams dezamagesc din nou, clasandu-se doar pe locurile 13 si 14, in timp ce Jules Bianchi isi dovedeste inca o data superioritatea fata de restul pilotilor de la echipele codase, incheiind pe locul 15. Chilton, Pic si van der Garde inchid lista pilotilor clasati, oferind o "performanta" obisnuita pentru Caterham si Marussia. Patru piloti nu au trecut linia de sosire in Marele Premiu al Chinei: Nico Rosberg, Mark Webber, Adrian Sutil si Esteban Gutierrez. 
    In concluzie, etapa din China ne-a oferit o Cursa interesanta, un spectacol total reprezentat de depasiri fabuloase, strategii castigatoare sau falimentare si dueluri incinse. Surprinzator, dar predictiile facute de mine, in postarea anterioara, s-au dovedit a fi destul de precise.  
    Saptamana viitoare, Formula 1 revine cu Marele Premiu al Bahrainului, dupa care Campionatul Mondial ajunge in Europa, pentru 2 etape, inainte de runda din Canada. Nu-mi ramane decat sa-mi iau la revedere; pana data viitoare, numai bine!
    
TheSeeker





Start!

Virajul 4, dupa Start.

Virajul 4, dupa Start.

Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas
Fernando Alonso & Felipe Massa - Scuderia Ferrari

Jean-Éric Vergne - Scuderia Torro Rosso

Fernando Alonso - Scuderia Ferrari, la boxe.


Abandon, Mark Webber - Infiniti Red Bull Racing


Mark Webber - Infiniti Red Bull Racing


Kimi Räikkönen - Lotus F1 Team


Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas
Kimi Räikkönen - Lotus F1 Team


Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas
Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing, la Sosire


Kimi Räikkönen - Lotus F1 Team, in Parc Fermé.


Fernando Alonso - Scuderia Ferrari, in Parc Fermé.


Fernando Alonso - Scuderia Ferrari, in Parc Fermé.


Podium
1. Fernando Alonso - Scuderia Ferrari
2. Kimi Räikkönen - Lotus F1 Team
3. Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas



 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff