11 aprilie 2013

Prefata Marelui Premiu al Chinei 2013

 
Desfasurare  12-14 aprilie 2013.

Program (GMT+2, ora Romaniei)

  Antrenamente:  P1 - Vineri 05:00. P2 - Vineri 09:00. P3 - Sambata 06:00.
  Calificari: Q1, Q2, Q3 - Sambata 09:00.
  Cursa: Duminica 10:00.

Circuit  Shanghai International Circuit, Shanghai, China.



    A treia etapa a Campionatului Mondial de Formula1 va alea loc pe Shanghai International Circuit din China. Inaugurat in anul 2004, circuitul proiectat de Herman Tilke este unul modern ce gazduieste anual unele dintre cele mai importante competitii motorizate din lume, precum Formula1, MotoGP sau WTCC. Prezentand 16 viraje si o lungime de 5.451 km, parcursul circuitului este unul mediu ca durata, recordul pe turul de circuit fiind stabilit de Michael Schumacher la un impresionant 1:32.238, chiar la prima etapa de Formula1 gazduita de acest circuit. In 2006, circuitul din Shanghai a fost scena unei reprezentatii fabuloase, dispuate in conditii meteorologice dificile, cursa ce a ramas si va ramane in istorie drept ultima victorie de etapa (a 91-a) din cariera septuplului Campion Mondial, Michael Schumacher. In 2012, victoria i-a apartinut lui Nico Rosberg, prima din cariera acestuia si prima pentru echipa de uzina Mercedes, dupa 57 de ani. 
    Turul de circuit incepe pe linia dreapta paralela cu linia boxelor (ca de obicei), unde se poate folosi si sistemul DRS. Primele 4 viraje se leaga intr-un inselator apex de dreapta si un lung viraj de stanga, conturand o trasa foarte dificila, atat in abordare, cat si in mentinere. Intre virajele 4 si 6 gasim o scurta portiune de viteza, "franta" de virajul cu numarul 5. Sectorul al doilea ne aduce o portiune stanga-dreapta solicitanta pentru monpost, formata de virajele 7 si 8, chiar inaintea unui dublu viraj de stanga, 9 si 10, dupa care se intra in al treilea (si ultimul) sector. Spre cel de-al 11-lea viraj se accelereaza puternic, pe scurta linie dreapta, dupa care urmeaza punctul de detectie DRS. Virajele 12 si 13 reprezinta un al doilea apex, ce se continua cu principala linie dreapta, unde se poate folosi din nou sistemul DRS (incepand de pe la jumatatea portiuini). Linia dreapta se incheie cu o perioada de franare agresiva, pentru a aborda virajul 14, un ac de par inselator. Virajul 15 este aproape insesizabil, iar ultimul viraj, unul de stanga, duce spre ce-a dea doua portiune de viteza signifianta, unde se alfa si lina de start/sosire, unde turul de circuit din China se incheie. Pentru o mai buna intelegerele a ceea ce inseamna un tur rapid pe acest circuit tehnic, va invit sa accesati urmatorul LINK, pentru a viziona turul de pole position din 2012 (1:35.121), a lui Nico Rosberg, insotit de comentariul germanului.

Pneuri




Pirelli P-Zero Soft
Pirelli P-Zero Medium



Pirelli Cinturato Wet
Pirelli Cinturato Intermediate

























Predictii


    Pentru Calificari, as miza pe Lewis Hamilton pentru pole, in ciudat formei bune in care se afla Sebastian Vettel. De asemenea, Felipe Massa este de luat in seama, poate pentru prima sau a doua linie. Cred ca in primele 3 linii la start se vor afla (in grup sau nu) pilotii Mercedes AMG, Scuderia Ferrari si Red Bull Racing (Nu neaparat in aceasta ordine, dar cred ca asa vor sta lucrurile). 
    Pentru Cursa, cred ca victoria va fi disputata intre Lewis Hamilton, Fernando Alonso si Kimi Räikkönen, poate si Nico Rosberg si cei doi piloti Red Bull (Vettel si Webber).
    Hamilton are deja 2 victorii pe circuitul din China, in timp ce colegul sau, Nico Rosberg este invingatorul de anul trecut. Luand in considerare si ritmul bun afisat in Malaezia, cred ca pilotii Mercedes AMG pleaca cu prima sansa inaintea etapei cu numarul 3, in timp ce nevoia de puncte si un F138 decent ar putea sa impinga Scuderia Ferrari spre un rezultat bun, in Cursa de duminica. Nici cu Räikkönen nu este de glumit, finlandezul fiind aproape de un loc pe podium anul trecut, pirezand aceasta sansa din cauza uzurii exagerate a pneurilor, lucru ce l-a scos in afara punctelor aproape imediat. Nu as vrea sa scot din calcul o victorie (sau macar o clasare pe podium) pentru Red Bull Racing, insa circuitul din Shanghai s-a dovedit a nu fi pe placut austriecilor, cu o singura victorie obtinuta in China, in 2009. Reprezentatii solide (pentru Cursa, cel putin) astept de la Sauber si Force India, in timp ce Williams  si Torro Rosso cred ca vor dezamagi, din nou. Daca vom avea parte de conditii mixte, cred ca ne putem astepta la o clasare surprinzator de buna pentru Marussia, in timp ce Caterham are mult de recuperat, in opinia mea. 
    Sper doar sa avem parte de o Cursa placut si un weekend spectaculos, desi etapa din China s-a dovedit a fi destul de anosta, in ultimii ani. Ca intodeauna, astept comentarii, intrebari, sugestii sau orice fel de discutie doriti. Nu-mi ramane decat sa va urez vizionare placuta si numai bine!


TheSeeker

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff