01 aprilie 2013

Situatia dupa primele doua etape din 2013 II

Niciun comentariu :
 
    Intrucat in ultima postare am analizat pe scurt situatia din Clasamentul Constructorilor, dupa primele doua Marii Premii din 2013, cred ca ar fi potrivit sa ne uitam putin si la cum arata Clasamentul Pilotilor, momentan:




    Surprinzator sau nu, Campionul Mondial en-titre, Sebastian Vettel, este lider la general, dupa primele doua etape din sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Formula 1. Desi a aratat initial o usoara scadere de forma, fata de sfarsitul de an 2012, germanul a reusit sa plece din pole position in ambele Mari Premii de pana acum, aratand ca este inca un adversar de luat in seama si ca nu va ceda usor in lupta pentru Titlul Mondial din 2013. Nici coechipierul acestuia, Mark Webber, nu se descurca rau, ocupand pozitia a treia la general, tinand pasul destul de bine cu triplul Campion Mondial.
    Kimi Räikkönen a fost protagonistul celei mai placute surprize de la inceput de sezon, finlandezul triumfand in etapa australiana, desi a plecat din grila doar de pe pozitia a saptea. Cu toate acestea, ritmul slab din calificari si duelurile inoportune in care a fost implicat in Cursa din Malaezia nu i-au permis lui Räikkönen sa pastreze sefia Clasamentului. Insa, Lotus-ul E21 pare o masinarie solida, iar constanta impresionanta, de care a dat dovada inca de la inceputul sezonului trecut, ii poate aduce lui "The Iceman" un nou Titlu Mondial.
    Lewis Hamilton; debutul cel mai asteptat al acestui sezon, cu siguranta. Doar ca britanicul nu este un debutant in Formula 1, ci un debutant pentru Mercedes AMG, dupa ce a fost cam intreaga cariera pilot McLaren. Daca aruncam o privire peste clasarea echipelor, observam ca Hamilton a luat probabil o decizie foarte buna, Mercedes avand (la momentul respectiv, cel putin) un ritm mult mai bun decat McLaren, atat in Calificari, cat si in Cursa.
    Pilotii Scuderiei Ferrari, Felipe Massa si Fernando Alonso, ocupa pozitiile 5 si 6 in Clasamentul Pilotilor, cei doi beneficiind de un monopost performant si fiabil, dar nu si de o strategie pe masura. Aceasta clasare se mai datoreaza si abandonului, din etapa a doua, al spaniolului Alonso, acesta evitand o intrare la boxe intr-un moment critic, lucru ce ii poate afecta serios campania pentru Titlul Mondial. In acelasi timp, brazilianul Massa, s-a schimbat total fata de ultimii ani, incepand sa performeze si dovedindu-se, in sfarsit, un coechipier pe masura dublului Campion Mondial.
    Rosberg si Grosjean nu sunt foarte departe de forma ce i-a consacrat, nereusind sa tina (inca) pasul cu grupul fruntas, in timp ce revenirea lui Sutil se anunta a fi una spectaculoasa, germanul atragand atentia de multe ori, pe parcursul celor doua etape disputate pana in acest moment. Nici di Resta nu se descurca rau, tinand pasul onorabil cu mult mai experimentatul sau coleg (desi di Resta este pilot principal, in acest sezon).
    In afara top-ului 10, povestea este una incalcita, cu un Hulkenberg ce performeaza, dar nu obtine atat de multe puncte cat si-ar dori. Nu se poate plange, insa, germanul obtinand tot atatea puncte cat cei doi piloti McLaren la un loc, Perez si Button zbatandu-se undeva la jumatatea clasamentului, in timp ce echipa britanica incerca sa gaseasca solutii pentru noul lor monopost, ce refuza sa aiba un ritm decent (cel putin). Poate ca etapa din China va aduce imbunatatiri, desi diferenta fata de lideri va fi greu de recuperat atat de repede, zic eu (referindu-ma la diferenta de performanta, nu de puncte).
    In afara de drama McLaren, nimic nu imi mai atrage atentia in aceasta parte a Clasamentului, cu exceptia tanarului Jules Bianchi, un talent veritabil (parerea mea). Debutant in Formula 1, fost pilot de teste Force India si membru al Academiei Ferrari, francezul a facut o impresie foarte buna in primele doua etape, aratand un ritm impresionant, fata de cei de la Caterham si fata de coechipierul sau, impingand limita de performanta a monopostului Marussia pana la un neasteptat loc 13, obtinut in Malezia. 

    Primele doua Mari Premii din 2013 ne-au oferit o "previzualizare" a ceea ce se anunta a fi un sezon interesant si spectaculos. Am avut parte de victorii strategice, controverse in interiorul echipelor, decizii gresite, stategii dezastruoase sau conditii meteorologice dificile, toate adunate intr-o actiune continuua, ce alimenteaza pasiunea fanilor Formulei 1 si ce ne lasa "flamanzind" pentru mai mult. Din pacate, mai avem de asteptat inca 11 zile pana la startul Marelui Premiu al Chinei 2013, ce se va desfasura pe 12, 13 si 14 aprilie. Pana data viitoare, numai bine!



TheSeeker


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff