In '88, Senna devine pilot McLaren-Honda, incepand cea mai prolifica perioada din cariera sa si dand startul unei rivalitati legendare cu francezul Alain Prost, coechipierul brazilianului si principalul sau oponent. Cuplul Prost - Senna castiga 15 din cele 16 curse ale sezonului, iar Titlul Mondial ii revine lui Senna, primul din cariera acestuia, iar Campionatul Constructorilor este castigat cu usurinta de McLaren. Francezul raspunde in '89 obtinand cel de-al treilea Titlu din cariera. Anul urmator Senna continua traditia ultimilor 2 ani si este incoronat Campion Mondial pentru a doua oara, insa disputa dintre acesta si coechipierul sau provoaca plecarea lui Prost la Ferrari. In 1991, Ayrton Senna devine cel mai tanar triplu Campion Mondial (la acel moment), in fata noului sau rival, viitorul Campion Mondial Nigel Mansel.
Astfel, anul urmator marcheaza sfarsitul erei McLaren - Senna si inceputul unei dominatii a celor de la Williams-Renault, 1992 aducand primul si singurul Titlu din palamresul britanicului Mansel. Sumele gigantice de bani investite in noile tehnologii de asistenta electronica transforma monopostul Williams FW15C unul dintre cele mai avansate monoposturi din istoria Formulei 1 (daca nu cel mai avansat). Acest avantaj creeaza un ecart de netrecut intre noul cuplul de piloti Williams, Prost - Hill, aducandu-i lui Alain Prost cel de-al patrulea (si ultimul) Titlul Mondial din cariera. Senna se transfera la Williams pentru sezonul 1994, insa sistemele de asistenta electronica de pe monopostul Williams au fost interzise, rezultand intr-un FW16 slab si nesigur, chiar dupa spusele brazilianului, care afrima (inainte de inceperea sezonlui) ca vor fi norocosi daca nu se va intampla ceva serios. Si n-au fost...
Mutarea lui Senna catre Williams se dovedea a fi o idee neinspirata, dar ce-i mari rau avea sa urmeze. Dupa cel mai prost inceput de sezon din cariera, cu 0 puncte dupa 2 etape, Ayrton Senna se vede in fata unui Mare Premiu de cosmar, cel din San Marino, de pe Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola. In timpul weekendului, pilotul Simtek, Roland Ratzenberger, a decedat in urma unui accident, Senna oprind monopostul pe circuit pentru a incerca sa il ajute. Acest accident si comportamentul nenatural al monopostului Williams l-au facut pe Senna sa considere retragerea definitiva din sport. Insa, instinctul de campion l-a impins pe geniul brazilian sa i-a startul in cursa fatidica, in care pleaca din pole position. Cursa incepe cu un accident iar masina de siguranta conduce plutonul pentru 5 tururi. Hotarat sa se desprinda de urmaritorul sau, Michael Schumacher, Senna forteaza. In turul cu numarul 7, monopostul Williams pilotat de Ayrton Senna devine incontrolabil in virajul Tamburello, iar acesta se izbeste de zidul de beton la o viteza de 210 km/h. Monopostul este spulberat de forta impactului, iar bucati din suspensie si pneurile fata il lovesc pe Ayrton Senna, care intra intr-o stare de inconstienta, in timp ce monopostul sau patrunde usor pe circuit, din inertie. Senna este scos din monopost si dus cu elicopterul la spital, unde este pronuntat decesul marelui campion. Brazilia si intreaga lume intra intr-un doliu ce plange moartea unei personalitati marcante, atat pe circuit, cat si in afara lui. Intamplarile din Marele Premiu al Statului San Marino au facut ca FIA sa intre intr-o stare de reflectie asupra sigurantei in motorsport, in special in Formula 1. Ayrton Senna este inca ultimul pilot decedat intr-un Mare Premiu de Formula 1, dovada ca moartea sa a reprezentat un punct de turnura, la fel ca si viata acestuia. O ancheta a autoritatilor italiene a indicat ca si cauza a accidentului cedarea coloanei de directie a monopostului Williams, iar responsabil a fost considerat directorul tehnic Patrick Head, care nu a fost insa arestat pentru aceasta din cauza legilor privind omorul, din Italia.
TheSeeker
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu