22 mai 2013

Prefata Marelui Premiu al Principatului Monaco 2013

Niciun comentariu :
 
Desfasurare  23-26 mai 2013.

Program (GMT+2, ora Romaniei)

  Antrenamente:  P1 - Joi 11:00. P2 - Joi 15:00. P3 - Sambata 12:00.
  Calificari: Q1, Q2, Q3 - Sambata 15:00.
  Cursa: Duminica 15:00.

Circuit Circuit de Monaco, Monte Carlo, Monaco.


    Cea de-a sasea runda a Campionatului Mondial de Formula 1 2013 ne aduce pe legendarul circuit temporar de pe strazile orasului Monte Carlo, etapa din Principat fiind considerata "bijuteria" calendarului competitional. Circuit de Monaco este cel mai scurt circuit din calendarul Formulei 1, actuala configuratie avand doar 3,340 km, ce vor fi acoperiti pe parcursul celor 78 de tururi. Printre cele 19 viraje provocatoare regasim cel mai incet viraj din calendarul competitional (acul de par Grand Hotel, abordat la aproximativ 45 km/h), precum si unul dintre cele mai rapide (virajul de dreapta din interiorul tunelului, prin care se trece la aproximativ 260 km/h). 
    Turul de pe Circuit de Monaco incepe cu un scurt sprint spre primul viraj (Sainte Devote), unul de dreapta, la aproape 90°. De  aici se urca rapid prin Beau Rivage spre virajul numarul 3 (Massenet), reprezentat de apexul de stanga ce coboara catre virajul Casino, de unde se accelereaza puternic pana in acul de par Mirabeu Haut. Apoi, urmeaza virajul cu numarul 6 (Grand Hotel), mentionat anterior, urmat de doua viraje consecutive de dreapta, Mirabeu Bas si Portier. La iesirea din virajul 8 se accelereaza puternic pentru intrarea in tunel si abordarea virajului 9 (Tunnel). Iesirea din tunel este foarte dificila (uneori) pentru piloti, acestia avand lumina soarelui in ochi, dupa un scurt parcurs prin intuneric. Unii piloti au marturisit ca inchid ochii la iesirea din tunel, pentru a nu mai suferi aceste probleme de acomodare, dar este nevoie de mult curaj pentru a merge cu ochii inchisi la peste 250 km/h, chiar si pentru cateva secunde. Dupa iesirea din tunel se intra in ciudata combinatie a virajelor 10 si 11, ce formeaza Nouvelle Chicane, accelerandu-se rapid la iesire, spre virajul 12 (Tabac), urmat de combinatia stanga-dreapta a virajelor 13 si 14 (Louis Chiron-Piscine), de unde se ajunge rapid intr-o noua sicana, dreapta-stanga de acesta data. Imediat dupa virajul 16 este amplasat si punctul de detectie DRS, dupa care urmeaza abordarea celebrului viraj 18 (La Rascasse), precedat de aproape insesizabilul viraj 17 (acesta fiind mai mult o fina schimbare de directie, decat un viraj). Dificilul tur de circuit de pe strazile din Monte Carlo se incheie cu trecerea prin ingustul viraj 19 (Anthony Noghes; denumit dupa primul organizator al acestui Mare Premiu), urmand principala linie dreapta a pistei monegaste, unde se poate activa si sistemul DRS. 
    Evident, turul de circuit este unul extrem de solicitant pentru piloti, acestia ruland rapid la distante infricosator de mici de zidurile strazilor din Monte Carlo. Nici monoposturile nu scapa chiar usor dupa o cursa in Principat, uzura si supraincalzirea franelor fiind o problema constanta pe acest circuit. Ironic, racirea motorului este si ea o problema ridicata de pista stradala, dar nu din cauza vitezelor mari (asa cum se intampla in general), ci din cauza modului in care este racit motorul unui monopost de Formula 1 , acest proces bazandu-se exclusiv pe fluxul de aer. Astfel, pe acest circuit, racirea motorului devine o mare problema, intrucat vitezele mici la care se ruleaza impiedica o racire eficienta bazata pe fluxul de aer, echipele ajustand prizele radiatoarelor pentru a permite o mai buna ventilatie a monoposturilor. In general, cutia de viteze este setata cat se poate de mult pentru acceleratie, in detrimentul vitezelor de varf (care oricum nu pot fi atinse aici), iar coloana de directie sufera diverse ajustari ce ajuta piloti in abordarea rapida a virajelor inguse (cam toate, adica). De asemenea, unele echipe aduc aici componente construite special si exclusiv pentru aceasta runda (este vorba de echipele cu bugete generoase, evident). 
    Recordul de victorii in Marele Premiu al Principatului Monaco este setat la 6, de catre triplul Campion Mondial, Ayrton Senna, in timp ce McLaren este cel mai titrat constructor in Principat, cu 15 victorii. Recordul circuitului a fost stabilit de Michael Schumacher, in 2004, la 1:14.439. 
    Anul trecut, cel mai rapid tur din calificari a fost stabilit chiar de Schumacher [VIDEO], insa acesta a fost retrogradat 5 pozitii, din cauza unei penalizari primite in runda anterioara, iar de plecarea din pole a profitat pilotul Red Bull, Mark Webber, acesta pastrandu-si clasarea pana la finalul cursei si castigand Marele Premiu al Principatului Monaco 2012. 

Pneuri

Pirelli P-Zero SuperSoft
Pirelli P-Zero Soft
Pirelli Cinturato Intermediate

 

Pirelli Cinturato Wet

Predictii

    Rezultatul etapei din Monaco este poate cel mai dificil de prezis, avand putine repere si multe variabile, abilitatea si concentrarea pilotului fiind decisive. Castigatorul ulimilor 3 sezoane a fost unul dintre pilotii Red Bull Racing, deci pare logic ca echipa austriaca sa fie favorita, in timp ce Mercedes AMG a inregistrat rezultate bune, iar acum dispune de cel mai rapid monopost pe un singur tur de circuit. Ferrari are un monopost rapid si constant, insa F138-ul este departe de a fi stabil aerodinamic sau precis. Monopostul Lotus este agil, insa ritmul de calificare al brianicilor nu este impresionant.
    Cel mai probabil, pilotul plecat din pole position va fi si invingatorul din cursa de duminica, cunoscatorii fiind deja obisnuiti cu o oarecare procesiune pe strazile din Monte Carlo.  
    Avand toate acestea in vedere, mizez pe Nico Rosberg pentru pole si o eventuala victorie, Hamilton si Vettel fiind de asemenea intre favoriti, in opinia mea. N-as vrea sa-i exclud pe Alonso sau Räikkönen din ecuatia victoriei, dar cred ca sansele acestora sunt considerabil mai mici, prin comparatie cu etapa trecuta. 

    Atipic, primele doua sesiuni de antrenamente au loc in ziua de joi, spre deosebire vineri (ca deobicei). Mai ramane doar sa va urez vizionare placuta. Salutari!


TheSeeker


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff