09 mai 2013

Prefata Marelui Premiu al Spaniei 2013

 
Desfasurare  10-12 mai 2013.

Program (GMT+2, ora Romaniei)

  Antrenamente:  P1 - Vineri 10:00. P2 - Vineri 15:00. P3 - Sambata 12:00.
  Calificari: Q1, Q2, Q3 - Sambata 15:00.
  Cursa: Duminica 15:00.

Circuit  Circuit de Catalunya, Montmeló, Spania.


    Circuit de Catalunya a intrat in calendarul competitional in anul 1991, gazduind anual Marelui Premiu al Spaniei. Prima editie gazduita de acest superb circuit a fost castigata britanicul Nigel Mansel, in mare stil. De asemenea, in 2013, acest Mare Premiu va reprezenta prima etapa europeana a sezonului.

    Pista de la Montmeló este una foarte interesanta, sectiunile de mare viteza fiind compensate de virajele medii si incete si de sicana adaugata in 2007. Astfel, Circuit de Catalunya este adesea folosit pentru a testa monoposturile de Formula 1 (si nu numai), circuitul catalan fiind bine cunoscut ca un excelent indicator de performanta, spunandu-se ca un monopost care performeaza aici, performeaza oriunde. 
    Turul de circuit are o lungime de 4,655 km si 16 viraje. Recodrul pe turul actual de circuit (modificat usor in 2007) a fost stabilit de finlandezul Kimi Räikkönen, in 2008 (cand pilota pentru Scuderia Ferrari), la 1:21:670. O caracteristica a circuitului este lipsa oportunitatilor de depasire, singurul loc uzual unde sunt executate depasiri fiind chiar primul viraj, un inselator viraj de dreapta, aflat la capatul zonei DRS. Primul viraj (Total) formeaza o combinatie dreapta-stanga cu cel de-al doilea viraj (Abolafio), acesta fiind abordat in viteza, pilotii pregatind intrarea in virajul cu numarul 3 (Renault), unul foarte rapid, ce se continua cu o scurta linie dreapta inaintea virajului 4 (Repsol), un apex complex ce necesita o franare agresiva, urmata (destul de repede) de o acceleratie puternica, viteza fiind coborata brusc pentru abordarea virajului 5 (Seat). De aici se accelereaza puternic, trecandu-se aproape insesizabil prin virajul cu numarul 6, in coborarea spre combinatia virajelor 7 si 8, ce alcatuiesc o sicana stanga-dreapta, de viteza medie. Iesirea din virajul 8 se face in viteza, urmand cel de-al 9-lea viraj al turului de circuit, intre acestea  aflandu-se primul punct de detectie DRS. Virajul 9 (Campsa) este unul de 90°, foarte rapid, diferenta de nivel scazand drastic vizibilitatea pilotilor, facand acest viraj (aparent simplu) unul extrem de complicat. Intre virajele 9 si 10 se afla o lunga linie dreapta, unde se poate folosi sistemul DRS (incepand cu acest sezon). Din acul de par reprezentat de virajul cu numarul 10 (La Caixa), se urca rapid prin virajul 11, urmand o abordarea dificila a virajlui cu numarul 12. Se trece rapid, mai apoi, prin virajul 13 (Europcar), pilotii fiind obligati sa traverseze pista, pentru a se incadra pe trasa potrivita abordarii sicanei formate de virajele 14-15 (Chicane Racc). De aici se trece prin al doilea punct de detectie DRS, spre ultimul viraj al circuitului catalan, care se continua cu cea mai lunga linie dreapta a circuitului si principala zona DRS. 
    Anul trecut a profitat de plecarea din pole Pastor Maldonado [Video], care a facut o cursa impecabila din punct de vedere tactic, obtinand prima sa victorie din cariera in Formula 1, in fata lui Fernando Alonso. 


Marelui Premiu al Spaniei 2012:
Pastor Maldonado - Williams F1 Team


Pneuri


Pirelli P-Zero Hard
Pirelli P-Zero Medium











Pirelli Cinturato Wet




Pirelli Cinturato Intermediate

















Predictii

    Favoritul meu, atat pentru pole, cat si pentru victorie este Fernando Alonso, pentru etapa spaniola. Datorita configuratiei circuitului, echipele motorizate de Ferrari si Mercedes (mai ales echipele de uzina) ar trebui sa aiba un oarecare avantaj in fata celor cu motoare furnizate de Renault sau Cosworth (doar Marussia). Totusi, cred ca si Kimi Räikkönen se va clasa destul de sus, desi monopostul Lotus nu este "croit" pentru acest gen de circuit, anul trecut terminand pe podium. In plus, finlandezul are deja 2 victorii pe Circuit de Catalunya, un podium sau o alta victorie fiind tinte realizabile pentru pilotul Lotus F1. 
    In rest, sper sa vad un ritm de cursa mai bun pentru Mercedes AMG si imbunatatiri in performantele celor de la Sauber, care au adus o noua aripa spate pentru aceasta etapa. McLaren promite imbunatatiri majore, de asemenea, prezentandu-se cu un pachet nou pentru runda din Spania. In cele din urma, Caterham promite sa recupereze ritmul pierdut in fata celor de la Marussia, cu ajutorul fostului lor pilot, Heikki Kovalainen, care va pilota monopostul CT03, in primele Antrenamente de vineri. Ramane de vazut cum vor performa cele 11 echipe in weekend-ul din Spania. Vizionare placuta si numai bine!


TheSeeker

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff