07 iunie 2013

Prefata Marelui Premiu al Canadei 2013

 
Desfasurare  07 - 09 iunie 2013.

Program (GMT+2, ora Romaniei)

  Antrenamente:  P1 - Vineri 17:00. P2 - Vineri 21:00. P3 - Sambata 17:00.
  Calificari: Q1, Q2, Q3 - Sambata 20:00.
  Cursa: Duminica 21:00.

Circuit Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Canada.


    Dupa etapa din Principat, Formula 1 ajunge pe continentul american, unde cei 22 de piloti vor "alerga" pe un alt circuit stradal, Circuit Gilles Villeneuve. Acesta, amplasat pe o insula artificiala din interiorul orasului Montreal, isi primeste numele de la indragitul pilot canadian Gilles Villeneuve, decedat in anul 1982, tatal campionului mondial din 1997, Jacques Villeneuve. 
    Spre deosebire de alte circuite stradale, pista canadiana este mai permisiva in ceea ce priveste atingerea vitezelor de varf si efectuarea depasirilor, scurtul tur de circuit fiind o imbinare superba dintre viraje incete, medii si de mare viteza, printre care gasim 3 sicane si o lunga (pentru un circuit stradal) linie dreapta. O alta caracteristica neobisnuita pentru un circuit stradal o reprezinta zona boxelor, foarte permisiva, atat la intrare cat si la iesire, adaptata in 2007 pentru NASCAR Nationwide Series, aceata competitie necesitand o linie a boxelor ce poate acomoda minimum 43 de masini. Totusi, Circuit Gilles Villeneuve isi tradeaza caracterul semipermanent prin prezenta gardurilor metalice si a portinilor unde suprafata asfaltica este ingustata de ziduri, zonele de esapare fiind foarte putine, cam orice iesire in decor provocand abandonul. Desi superb, circuitul canadian poate deveni repede un cosmar, in 2011 acesta reprezentand scena celui mai lung Mare Premiu de Formula 1 din istorie (ca durata in timp), o cursa dominata initial de Sebastian Vettel, pusa sub steag rosu de o ploaie infernala si castigata surprinzator de britanicul Jenson Button. 
    Cateva puncte cheie ale turului de circuit din Canada ar fi Virage Senna (virajul 2), acul de par L'Épingle si ultima sicana (combinatia virajelor 13 si 14), la exteriorul careia gasim celebrul "zid al campionilor", denumit astfel dupa ce, in cursa din 1999, a provocat abandonul a 3 campioni mondiali (Damon Hill, Jacques Villeneuve si Michael Schumacher) si a lui Ricardo Zonta (campionul din FIA GT, la acel moment). De atunci, alti 2 campioni mondiali au cazut victime infamului zid, Jenson Button si Sebastian Vettel. Punctul de detectie DRS se afla intre virajele 9 si 10, acesta putand fi folosit pe cele 2 zone DRS, intre virajele 12-13 si 14-1.
    Recordul pe turul de 4.361 km a fost stabilit de Ruben Barrichello, in 2004, la 1:13.622, in timp ce recordul din calificari este 1:12.275, apartinand lui Ralf Schumacher. Cele mai multe victorii le-a inregistrat germanul Michael Schumacher. Anul trecut poleman-ul a fost Sebastian Vettel, in timp ce victoria i-a revenit lui Lewis Hamilton. Pentru o mai buna intelegere, va invit sa vizionati urmatorul videoclip, un on-board cu Vitantonio Liuzzi, din 2010, pilotand un monopost Force India (echipa ce va lua duminica startul cu numarul 100, in Formula 1)...



Pneuri

Pirelli P-Zero SuperSoft
Pirelli P-Zero Medium

Pirelli Cinturato Intermediate

Pirelli Cinturato Wet

Predictii

    Rezultatul cursei din Canada este probabil cel mai greu de prezis, dupa cel din prima etapa (evident), capriciile vremii si unicitatea circuitului facand etapa canadiana una ceva mai greu de inteles. Personal, as merge pe mana celor de la Red Bull sau Mercedes AMG pentru pole position, in timp ce Fernando Alonso si Sebastian Vettel sunt favoriti pentru victorie, in opinia mea. 

    Astfel, incepe o noua etapa din calendarul Campionatului Mondial de Formula 1, una ce poate intari sefia lui Sebastian Vettel asupra clasamentului general sau una ce poate fi decisiva in campania pentru titlu a urmaritorilor Räikkönen si Alonso. Sa speram ca scandalul legat de testul efectuat de Mercedes AMG altaturi de Pirelli nu vor umbri runda canadiana. Vizionare placuta si numai bine!


TheSeeker


 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff