06 mai 2013

2013 dupa 4 etape

 
    Patru etape au trecut deja din sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Formula 1 si niste linii incep deja sa poata fi trasate. Astfel, campionul en-titre, Sebastian Vettel, conduce Clasamentul Pilotilor, iar echipa campioana, Infiniti Red Bull Racing, conduce Clasamentul Constructorilor.  La prima vedere, 2013 incepe sa semene cu ultimii 3 ani, Vettel si Red Bull ocupand prima pozitie in ambele clasamente, insa situatia reala este usor diferita. Ritmul de cursa al austriecilor a scazut treptat, iar etapele ce urmeaza (preponderent europene) nu avantajeaza monopostul RB9, cel putin teoretic. 



In plus, Lotus vine tare din urma, cu un ritm de cursa excelent, desi nu dispun de cel mai puternic monopost pe un tur de circuit. Pe langa E21-ul rapid si fiabil, atuul britanicilor consta in Kimi Räikkönen, finlandezul obtinand tot ceea ce este posibil din ceea ce i se pune la dispozitie, ritmul sau rapid si constant aducandu-i 3 clasari pe podium in primele 4 etape. 




    Ferrari a reusit, in sfarsit, sa puna laolalta un monopost competitiv, care l-ar putea conduce pe Fernando Alonso spre al treilea titlu mondial si/sau care ar putea aduce cel de-al 17-lea trofeu al constructorilor la Maranello. Felipe Massa pare sa fi iesit din perioada proasta in care se afla (desi 5 ani fara victorie, la Ferrari, este o perioada cam prea lunga) si sa livreze rezultate necesare Scuderiei. Acest aspect este unul foarte important, Scuderia avand nevoie ca ambii piloti sa puncteze constant, pentru a putea triumfa in Clasamentul Constructorilor.



    
    Echipa Mercedes AMG a avut parte de un inceput de sezon promitator, insa ritmul de cursa le pune inca probleme nemtilor, chiar daca monopostul F1W04 este probabil cel mai rapid pe un singur tur ce circuit. Daca nu reusesc sa materializeze viteza din calificari, in cursa, Mercedes poate suferi o noua deziluzie (asa cum, in 2012, aveau o victorie dupa 3 etape si sanse la titlu, terminand sezonul pe 5, la o diferenta enorma de Lotus).



    Se vede cu ochiu liber ca un top 4 incepe deja sa se formeze, aceste echipe despartindu-se, incet dar sigur, de restul plutonului, formand un grup destul de compact.

    Force India a revenit la cuplul de piloti din 2011, iar noul monopost, foarte bine dezvoltat, este rapid, dar firav. Daca nu imbunatatesc fiabilitatea acestuia, gruparea lui Vijay Mallya ar putea sa piarda foarte repede contactul cu grupul primilor 4, desi nu cred ca pot sa termine sezonul mai jos de locul 6. 



    Drama celor de la McLaren continua, echipa britanica fiind "captiva" undeva sub jumatatea clasamentului, pe locul 6, atat rimul din calificari, cat si cel din cursa dovendindu-se a fi dezastruase, pentru pretentiile unei grupari legendare. Lucrurile incep, totusi, sa se miste in favoarea britanicilor, imbunatatrile aduse monopostului problematic rezolvand o parte din problemele acestuia. Totusi, prevad un sfarsit de sezon in care se vor zbate sa obtina locul 5 in Clasamentul Constructorilor.



    Efortul depus in construirea noului monopost incepe sa dea roade pentru Toro Rosso, gruparea din Faenza clasandu-se (momentan) ceva mai bine decat in 2012. 



Sub italieni se afla Sauber si Williams, echipe ce inseala asteptarile. Elvetienii au un monopost foarte performant (teoretic), ce ar trebuii sa le aduca rezultate mult mai bune decat ce au aratat pana acum, in timp ce echipa lui Frank Williams se afla intr-o cadere abrupta, dupa un sezon 2012 decent.





    Codasele Marussia si Caterham au facut schimb de pozitii (desi ambele au, inca, 0 puncte), tanarul Jules Bianchi contribuind decisiv la aceasta performanta (oarecum) a echipei sale. Caterham se descurca din ce in ce mai rau, avand doi piloti slabi si neexperimentati, un monopost la standarde de GP2 (cu exagerarile de rigoare, bineinteles) si o lipsa total de organizare sau concentrare. Doar o minune (ce probabil se va numi Heikki Kovalainen) ii mai poate scoate din aceasta stare pe "baietii" lui Tony Fernandes. 





    Multe update-uri tehnologice si sperante prefateaza etapa urmatoare, de pe Circuit de Catalunya, pana la inceputul careia au mai ramas doar 4 zile. Acestea fiind spuse, imi iau la revedere, pana la urmatoarea postare ce va reprezenta Prefata Marelui Premiu al Spaniei. Salutari!


TheSeeker


 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff