24 martie 2013

Vettel invingator dupa o Cursa dificila in Malaezia!

4 comentarii :
 

    Cea de-a doua etapa a Campionatului Mondial de Formula 1, din 2013, a reprezentat o provocare solida pentru toate echipele implicate. Cursa a fost una tensionata inca de la start, luminile rosii stingandu-se sub aceeasi ploaie care a marcat finalul Calificarilor de ieri, toti pilotii plecand din grila cu pneurile intermediare (cu banda de culoare verde) Cinturato, de la Pirelli. Plecat foarte bine din pole, Sebastian Vettel este atacat, inca din virajul cu numarul 2 al primului tur, de catre spaniolul Scuderiei Ferrari, Fernando Alonso. Duelul se incheie cu Vettel lider si Alonso pe o pozitie secunda ce avea sa o piarda foarte curand, intrucat aripa sa fata a fost grav avariata in duelul cu triplul Campion Mondial, spaniolul tarandu-se practic pentru un tur intreg. Surpinzator, Alonso decide sa nu intre pentru a schimba aripa fata foarte grav avaraiata deja, lucru ce se va dovedi aproape instant ca o decizie eroanata, aripa sa fata rupandu-se complet, intrand sub monopostul Ferrari si provocand abandonul lui Fernando Alonso, inca din turul cu numarul 2.
    Usor neobisnuit, Mark Webber pleaca foarte bine din grila si, avantajat de abandonul lui Alonso, ocupa pozitia secunda, in fata lui Felipe Massa, singurul "ferrarist" ramas in Cursa. De asemenea, baietii de la Mercedes, Hamilton si Rosberg, au un start bun, punand presiune pe brazilianul Scuderiei. Retrogradat cu 3 pozitii fata de locul 7 obtinut in calificari, primul lider al clasamentului general din 2013, finlandezul Kimi Räikkönen, este usor depasit in primele viraje si lasat undeva in zona locurilor 11-12. Pilotii Sauber si Force India incep bine cursa, aratand un ritm solid la inceput, in timp ce la coada plutonului lucrurile raman aproape neschimbate.
    Campionul Mondial en-titre, Sebastian Vettel, decide sa intre primul pentru a schimba pneurile intermediare cu guma optionala, de consistenta medie (cu banda de culoare alba), lucru ce l-a facut sa piarda pozitia de lider, in fata colegului sau Mark Webber. Australianul, mult mai rabdator si calculat, a decis sa intre putin mai tarziu pentru schimbul de pneuri, moment in care circuitul era aproape complet uscat, beneficiind de o mult mai buna aderenta. Unul dupa altul, fiecare pilot ramas in cursa schimba guma intermediara cu cea medie, sau dura (cu banda de culoare portocalie), asa cum a facut si Mark Webber, iar cursa intra intr-un ritm constant, cu austalianul de la Red Bull lider, Vettel dupa acesta si cei doi piloti Mercedes AMG urmarind grupul format de monoposturile Red Bull Racing. [Un lucru usor amuzant: la prima sa intrare la boxe, Lewis Hamilton trage, instinctiv probabil, spre boxa McLaren, imediat trecand si indrepandu-se spre boxa noii sale echipe, Mercedes AMG. Desi o simpla greseala, ce se mai intampla din cand in cand, acest lucru arata cat de mare a fost perioada petrecuta de Lewis la McLaren, din moment ce astfel de lucruri au devenit, probabil, automatisme.]
    O multitudine de greseli ale mecanicilor aflati la boxe, ridica destul de rapid numarul abandonurilor de la 1 la 3, ambii piloti Force India fiind tinuti foarte mult in boxa echipei, la schimbul de pneuri, fiind mai apoi rechemati si retrasi din Cursa. De asemenea, pe final, Jenson Button avea ocazia de a prinde chiar un loc pe podium, la Sepang, oportunitate spulberata de echipa de la boxele McLaren, echipa ce nu i-a fixat bine roata dreapta fata, britanicul fiind readus la boxe, pierzand foarte mult in comparatie cu plutonul fruntas, pentru a abandona, mai apoi, realizand ca nu mai are nici o sansa pentru a termina, macar, in puncte. Pilotul Scuderiei Torro Rosso, Daniel Ricciardo, a fost de asemenea chemat la boxe pentru un abandon, in timp ce Pastor Maldonado greseste si paraseste, de asemenea, Cursa din Malaezia.
    Tinut in spate de Sergio Perez, si mai apoi de catre Nico Hulkenberg, Räikkönen este depasit de Felipe Massa si lasat in urma colegului sau Romain Grosjean, pe un singuratic loc 7. Intre timp, lupte controversate se poarta din greu la varf. Dupa o remarca agresiva si total lipsita de respect a lui Vettel, la adresa colegului sau, cerand echipei sa ii spuna lui Webber sa se dea la o parte din fata germanului, spiritele s-au incins foarte mult in cadrul echipei Red Bull, Vettel fiind blamat ca face o asemenea cerere, pe o frecventa oficiala, mai ales. De asemenea, cred ca si respectul fanilor Formulei 1 (inclusiv al meu, care oricum era redus) pentru Sebastian a scazut foarte mult dupa acest "incident", nefiind nici pe departe prima data cand germanul arata o aroganta copilareasca si absolut deloc necesara, considerand ca este un pilot exceptional, dar neafisand asta acolo unde conteaza, pe circuit, in duelurile directe. Astfel, dupa ultima intrare la boxe, Webber iese putin in fata coechipierului sau, iar Vettel pune in pericol ambele monoposturi RBR, efectuand o depasire foarte riscanta, la o viteza de aproximativ 300 km/h trecand printre celalalt RB9 si un zid de beton.
    In spatele grupului Red Bull, o alta controversa este iscata de duelul dintre alti doi colegi de echipa, Lewis Hamilton si Nico Rosberg, acesta din urma dorind sa atace decisiv pozitia a treia, ocupata de coechipierul sau, dar ramane doar pe 4, dupa ce Ross Brawn ii transmite ca nu vrea sa riste, dorind ca ambele monoposturi Mercedes sa termine, in configuratia actuala, Cursa de la Sepang. In spatele acestora, dupa un efort demn de laudat, Felipe Massa depaseste grupul Lotus, pentru a termina pe pozitia a cincea, in timp ce Nico Hulkenberg aduce 4 puncte valoroase celor de la Sauber. In spatele sau, Sergio Perez puncteaza pentru McLaren, limitand daunele produse de lipsa de performanta a monopostului MP4-28 si de abandonul coechipierului sau. Ultimul loc in puncte este ocupa de catre francezul Jean-Éric Vergne, in spatele acestuia terminand debutantii Bottas si Gutierrez, pentru Williams, respectiv Sauber. Jules Bianchi incrie un incurajator loc 13 (avand in vedere ce piloteaza), dovedindu-se a fi, intr-adevar, un pilot rapid intr-un monopost ce nu poate performa, francezul atigand, probabil, limitele masinariei puse la dispozitie de catre Marussia, atat in Calificari, cat si in Cursa. Dupa acesta, incheie grupul Caterham, format din francezul Pic si belgianul Giedo van der Garde, ultimul incheiind colegul lui Bianchi, Max Chilton.
    Per total, Marele Premiu al Malaeziei, editia 2013, s-a dovedit a fi dificil si plin de controverse, cu lupte intense la varf, cu erori si probleme tehnice foarte multe si cu decizii rapide, corecte sau nu, ce au schimbat radical desfasurarea si dezonodamanul Cursei de pe superbul circuit Sepang, din Malaezia. Va las sa va consultati cu rezultatele oficiale ale Marelui Premiu de Formula 1 al Malaeziei, precum si sa admirati o serie de fotografii din acest spectaculos eveniment (pe care le voi adauga cat de curand pot). De asemenea, va invit sa raspundeti la sondajele ce le puteti gasi in bara din dreapta postarii si sa comentati, impartasind pareri, sugestii, cirtici sau orice altceva doriti sau sa distribuiti acest blog, daca doriti si credeti ca merita. Va multumesc pentru atentie si va salut!


TheSeeker




Imagini Calificari


#1 Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing
#2 Mark Webber - Infiniti Red Bull Racing
#3 Fernando Alonso - Scuderia Ferrari
#4 Felipe Massa - Scuderia Ferrari
#6 Sergio Perez - Vodafone McLaren Mercedes
#7 Kimi Räikkönen - Lotus F1 Team
#12 Esteban Gutiérrez - Sauber F1 Team
#15 Adrian Sutil - Sahara Force India F1
#16 Pastor Maldonado - Williams F1 Team
#22 Jules Bianchi - Marussia F1 Team

Imagini Cursa

Start 
Primul viraj
#2 Mark Webber - Infiniti Red Bull Racing & #3 Fernando Alonso - Scuderia Ferrari
#1 Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing
#2 Mark Webber  - Infiniti Red Bull Racing - Pitstop
#5 Jenson Button - Vodafone McLaren Mercedes
#7 Kimi Räikkönen & #8 Romain Grosjean - Lotus F1 Team
#9 Nico Rosberg & #10 Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas
#15 Adrian Sutil & #14 Paul di Resta - Sahara Force India F1
#21 Giedo van der Garde - Caterham F1 Team
#22 Jules Bianchi & #23 Max Chilton - Marussia F1 Team
Podium
Loc 1: Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing
Loc 2: Mark Webber - Infiniti Red Bull Racing
Loc 3: Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas


4 comentarii :

  1. Ciudate reactiile celor doi colegi din boxa Red Bull, dupa terminarea cursei. Dupa cum ai vazut, Webber a avut mai multe de reprosat colegului sau. Interesante sunt si favoritismele din partea unor echipe, precum Mercedes.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa mi s-a parut si mie. Si sunt cam de acord cu Webber, ordinele de echipa sunt una, dar lipsa de respect intre coechipieri nu este de tolerat. Nu este nimeni atat de "tare" incat sa isi permit o atitudine atat de aroganta la adresa colegului sau, in special in situatia in care Webber este un adevarat gentleman, cel putin prin comparatie cu mult mai tanarul sau coleg.
      La Mercedes, situatia mi s-a parut ceva mai calma, Ross Brawn vrand, cred, doar sa se asigure ca pilotii sai nu isi distrug reciproc cursa (si acest rezultat foarte bun pentur nemti) printr-un duel ce nu isi avea locul. In plus, Lewis si Nico sunt prieteni vechi si cred ca altfel vor manageria situatia.
      Ce parere ai de abandonul lui Alonso? Eu zic ca trebuia sa intre imediat si ca riscul sau nu a fost unul calculat, deloc...

      Ștergere
  2. Parerile sunt impartite. El trage spre castigarea titlului. Decizia i-a apartinut, iar echipa a fost deacord. Eu cred ca daca ar fi intrat mai repede la boxe, ar fi avut mai mari sanse de reusita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa cred si eu. Nici macar el nu cred ca poate controla un monopost, cu o aripa fata rupa, pe ploaie. Multumesc de raspuns, te salut!

      Ștergere

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff